صعود به جمع چهار تیم

آرسنال دیشب چهارشنبه شب با یک بازی کاملا منطقی تیم یوونتوس ایتالیا که نزدیک به سی قهرمانی در لیگ ایتالیا رو داره و امسال هم تقریبا قهرمان شده رو در ورزشگاه دل آرپی تورین با حساب صفر- صفر متوقف کنه و به جز چهار تیم برتر اروپا راه پیدا کنه.

آرسنال در بازی برگشت هم همانند بازی اول دست و پا بسته نبود و حتی خیلی هم بهتر از یووه بود و حملات فراوانی رویه دروازه جی جی بوفون ترتیب داد.شاید دلیل بد بازی کردن یووه نبود مهره هایه کلیدی این تیم مثل دل پیرو، ویرا ، کامورانزی ؛ زبینا بود که به دلیل مصدومیت و محرومیت حضور نداشتند.

 اینم عکسهایه بازی:

Lehmann gathers from IbrahimovicFreddie tastes the glory!

Senderos salutes the fansThierry celebrates at the final whistle

Cesc roars his delightThumbs up from Lehmann

والپیپر:

در بازیهایه دیگر هم ویارئال تونست با حساب 1-0 تیم اینتر رو شکست بده و با قانون گل زده در خانه حریف به نیمه نهایی صعود کنه و شگفتی ساز بزرگ مسابقات لغب بگیره.

تیم لیون هم که تا دقیقه 88 خود رو جز چهار تیم میدید با دو گلی که در اواخر بازی خورد از گزدونه مسابقات کنار رفت.بارسلونا هم تونست تیم قدرتمند بنفیکا که دو تیم بزرگ انگلیسی یعنی منچستر و لیورپول رو حذف کرده بود رو با حساب 2-0 شکست بده و صعود کنه.آرسنال هم که با اقتدار بازی رفت رو پشت سر گذاشته بود تونست با یک تساوی خود رو جز چهار تیم اول اروپا ببینه.

در بازیهایه نیمه نهایی دو تیم بسیار قوی یعنی میلان وبارسا به مصاف هم میروند که یک فینال زودرس هست.

تیم میلان دومین تیم پر افتخار اروپاست و بعد از رئال بیشترین قهرمانی رو داره ولی بارسا تنها یک بار در اوایل دهه نود تونسته قهرمان این رقابتها بشه.

در بازی دوم دو تیم ویارئال و آرسنال در مقابل یکدیگر قرار میگیرند.

این دو تیم برایه اولین بار است که در این مرحله حضور یافته اند و جالب اینجاست که یکی از این دو تیم برایه اولین بار در تاریخ باشگاهشون به بازی فینال میرسند

بازیهایه این دور دو هفته دیگر شروع میشود

29 فروردین:

میلان - بارسلونا

ویارئال - آرسنال

فینال این مسابقات در شهر پاریس فرانسه برگزار میشود.

شب رویایی

سلام بچه ها دوباره برگشتم و براتون اپ میکنم در باره شب رویایی آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

Arsenal v Juventus - Champions League Special

امشب آرسنال در شب کاملا رویایی تونست تیم اول کالچو یعنی یوونتوس رو در ورزشگاه خونگی خودش یعنی هایبوری در یک بازی بسیار زیبا و البته برتر با نتیجه 2-0 شکست بده و تقرابا خودش رو جزء چهار تیم اول ببینه.امشب آرسنال با اینکه چندین مصدوم داشت ولی با یک بازی سراسر هجومی و حساب شده تیم یووه رو که با امیدهایه فراوان وارد لندن شده بود رو بدرغه کنه.آرسنال با ترکیب 4-4-1-1 در مقابل یووه ایستاد که چهار دفاع این تیم رو کلوتوره- سندرس - ابو-فلامینی تشکیل میدادند و 4 هافبک تیم رو فابرگاس- گیلبرتو- هلب - پیرس وکمی جلوتر ریس و در نوک خط حمله هانری حضور داشت.

شاید فقط یووه در یک پست از آرسنال برتری داشت اونم دروازه بود چون اصلا خطری رو دروازه آرسنال ایجاد نشد که لمن هم قابلیتهای خودش رو به نمایش بزاره.از خط دفاع شروع کنیم از کلوتوره که یک مدافع وسط بسیار کامل است و او همه کار کرد او بسیار آمادست و نشون داد که ونگر چه استعدادی رو کشف کرده و خیلی بهتر بازیکنانه پر ادعایی مثل کاناوارو هست که اگه کل پولی رو که برایه هر 4 بازیکن دفاع آرسنال دادند هم با پول خرید او از اینتر مقایسه کنید یکی نباشند ولی تفاوتهاشون کاملا معلوم بود و همگان دیدند.شاید بهترین لغبی که برایه توره مناسب است لغب مارسل دسایی باشه یعنی صخره چون واقعا برازنده اوست.سندرسس هم نشون داد دیگر آن اشتباهات گذشته رو نداره و هم تقریبا داره کامل میشه.از فرار هایه هر دو دفاع آرسنال یعنی فلامینی و ابو نباید به سادگی گذشت که بارها خط دفاعی یووه رو آزار دادند.

اما بهترین بازیکن زمین یعنی سس فابرگاس 18 سال بیشتر نداره ولی یک هافبک بسیار کامل است او قبلا از ویرا درس می اموخت ولی امشب درسهایه بزرگی رو تو زمین به ویرا داد تا او هم قدر تیمی که ترکش داده رو بهتر بدونه.فابرگاس امشب همه کار کرد گل زد پاس گل داد و هر کاری که یک هفبک باید انجام بده رو انجام داد واقعا باید از این خرید ونگر هم تشکر کرد.گیلبرتو هم یک بازی خوبی رو به نماش گذاشت البته عالی نبود و میتونس حتی بهتر از اینها هم باشه.هلب هم در نیمه اول نمماش ضعیفی داشت ولی در نیمه دوم همه ارزشهایه خودش رو نشون داد و بسیار خوب بازی کرد.پیرس هم که بعد مدتها از ابتدا در ترکیب حضور داشت و میخواست خودی به مربی تمی ملی فرانسه نشون بده عالی بازی کرد و یک بازی بسیار زیبا رو به نمایش گذاشت و پایه گذار گل اول هم بود با توپ دزدی بسیار زیبایی که از ویرا داشت.ریس هم که یکی از بازیهایه خوبه خودش رو به نماش گذاشت و هم در این برد نقش گذار بود.در آخر هم کاپتان هانری که واقعا عالیست و بهترینه بی خود نیست بارسا در به در در پی خرید اوست او امشب هم نشون داد هنوز بهترین مهاجم دنیاست به استارتهاش باید دقت کرد به دریبل هایه ریزش به پاسهایش و واقعا او هم مرد دیگری بود که در این پیروزی نقش به سزایی داشت.

حالا آرسنال هفته بعد یعنی چهارشنبه باید در تورین به مصاف یوونتوسی بره که کامورانزی و زبینا رو به دلیل اخراج و ویرا رو به دلیل دو کارته بودن در اختیار نداره و حضور دل پیرو هم در حایه ای از ابهام قرار داره.آرسنال در بازی برگشت میتونه با یک بازی حساب شده و درست تیم یوونتوس رو در تورین از پای در بیاره و به مرحله نیمه نهایی این جام صود کنه.

عکسهای بازی:

Vieira and Fabregas clashReyes is felled by Camoranesi

Fabregas shapes to shootCesc scores past Buffon

Our young Spaniard celebratesThe team hug our scorer

Henry makes it 2-0Highbury goes wild!

 

لینک والپیر:

http://www.arsenal.com/images/wallpapers/juventus28032006_1024.jpg

امضا: مشمی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ترجمه من از مصاحبه کاپلو و ونگر در گل دات کام و یوفا:

کاپلو: نیمه اول بازی متعادل بود و ما میتونستیم جلوی گلی که دریافت کردیم رو به راحتی بگیریم. کارتهای قرمزی که ما در نیمه دوم گرفتیم چیزهایی هستند که برای تیمی مانند یوونتوس قابل پذیرش نیست. من فکر میکنم در کارت زرد دوم زبینا خطای کوچکی برای توپ  کرد و خطای سختی نبود بهر حال ما باید بیشتر مراقب باشیم.(برو بابا این حرفارو خونه خودتون بزن تکل دو پا زده پای بچه مردمو  قیچی کرده میگه خطای کوچیک). بعد از گل دوم آرسنالی ها خیلی خوب بازی کردند و خیلی با نشاط بودند زیرا 9 روز بود بازی نکرده بودند( توجیه بسه دیگه بگو باختم شاعر میگه باختن گریه نداره کاپلو عرزه نداره)

یووه باید در دل الپی در 5 آپریل  3 هیچ برنده بشه تا به نیمه نهایی برسه. اما بدون پاتریک ویرا کامورانزی و زبینا خواهد بود در حالی که دل پیرو هنوز آسیب دیده است.(ها ها ها چقدر نا امیده)

........................

ونگر: شب بزرگی برای ما بود. ما به خوبی دفاع کردیم و دو گل خوب هم زدیم. روان بودن سرعت و تکنیک ما در همه زمینه ها بالا بود و تنها افسوس من این است که چرا بیشتر گل نزدیم. شانس ما برای بالا رفتن 50 50 است و راه زیادی باقی مانده تا ما فکر کنیم که قهرمان مسابقات میشویم.praying

 

امضا: حسن پرسپولیسی (وبلاگ)